6 passos per a millorar el contingut de les teves ofertes en UpmeUp

Sabem que no totes les empreses i entitats de l’economia social i solidària tenen personal especialitzat en matèria de recursos humans, per això des de UpmeUp volem ajudar-te a redactar les teves ofertes d’una manera professional. Aquí et portem sis passos fàcils de seguir perquè redactis les millors ofertes de treball. Som-hi!

1. Defineix clarament el lloc i les seves responsabilitats

Primer el primer: com més clar, millor. Assegura’t que el títol del lloc és comprensible i específic. Desenvolupador/a web júnior? Coordinador/a de projectes d’innovació social? Cuiner/a? Fantàstic! Quan ho tinguis llest, descriu les tasques principals del rol que exercirà aquesta persona (recorda: a ningú li agrada haver d’endevinar les seves responsabilitats).

I un consell extra:

Sabem que nomenar les coses pot no ser el procés més fàcil del món. Si no saps molt bé com titular l’oferta: busca inspiració. Fes-te un volt per les principals xarxes socials professionals, pàgines web dels col·legis professionals del sector, centres d’orientació d’ocupació i mira si altres empreses o entitats relacionades amb la teva activitat estan buscant perfils per a desenvolupar les mateixes tasques.

2. Inclou els requisits i qualificacions necessàries per al lloc

Ningú vol sorpreses, veritat? Especifica en l’oferta què necessita el teu candidat/a ideal en termes d’educació/formació, experiència prèvia i habilitats (tant tècniques com soft skills).

Defineix els estudis mínims/formació i els anys d’experiència prèvia necessaris per a exercir el lloc. Després afegeix les competències o habilitats tècniques i toves requerides.

Aquest pas és important. Ajudarà a les persones que vegin la teva oferta a saber si reuneixen els requisits per al lloc. T’aconsellem que li dediquis temps a especificar les competències o habilitats necessàries per al desenvolupament del lloc, però cura, això no és una carta als reis mags, pensa sempre en clau de “requisits mínims” per a no generar un efecte dissuasiu entre les possibles persones candidates.

3. Ressalta les condicions laborals i els beneficis de treballar en la teva empresa.

Aquí és on la teva empresa o entitat ha de brillar! Assegura’t de ressaltar el que fa de la teva organització un lloc en el qual voler treballar. Des del salari fins als beneficis, l’ambient laboral, les vostres polítiques de conciliació o altres aspectes de la cultura de l’empresa, tot compte.

Detalla la modalitat del lloc de treball, el tipus de contracte i de jornada, especificant el rang salarial brut anual assignat al lloc. En UpmeUp aquest últim és un camp requerit per a publicar una oferta. Creiem que les entitats i empreses de l’economia social han de ser també un exemple de transparència referent a això de cara a les persones candidates.

Hi ha alguna cosa més que t’agradaria destacar i que ofereix la teva empresa o entitat que et diferenciï positivament? Sabem que moltes de les persones que volen treballar en l’economia social saben perfectament que no es faran riques en la teva empresa, però si que valoren molt positivament altres elements com una major flexibilitat de jornada en moments concrets, més dies de vacances, millors condicions per a conciliar, oportunitats de formació i desenvolupament professional, etc. Et proposem que exposis aquests elements en el camp relatiu a “informació addicional” que t’hem deixat en el formulari de creació d’ofertes en UpmeUp.

4. Redacta de manera clara i concisa

Ja hem fet referència a això al llarg de l’article, però volem deixar clar que, especialment quan es tracta de redactar ofertes de treball, “menys és més”. Utilitza un llenguatge senzill i directe, i organitza la informació de manera lògica. Evita argot tècnic molt complicat i utilitza un llenguatge senzill.

Així mateix, divideix la informació per blocs, per exemple: descripció de l’organització, nom del lloc i tasques que es desenvoluparan, competències necessàries i requisits formatius, condicions del lloc i forma d’enviament de documentació i termini màxim d’enviament.

5. Instruccions per a inscriure’s a l’oferta

Finalment, deixa tot bé clarito per a les persones interessades a inscriure’s a la teva oferta. Com poden fer-ho? Quins documents han d’enviar? Han d’enviar també una carta de motivació o un vídeo de presentació? Fins quan tenen temps per a inscriure’s? Et proposem de nou que utilitzis el camp relatiu a “informació addicional” en el formulari de creació d’ofertes en UpmeUp per a exposar tots aquests elements.

6. Comparteix la teva oferta en UpmeUp

I perquè “compartir és viure”, ajuda’ns a fer créixer la comunitat de persones que volen treballar en l’economia social i a centralitzar la seva cerca d’ocupació en UpmeUp. Comparteix les teves ofertes de manera gratuïta en UpmeUp i fes-nos arribar qualsevol dubte, problema o consell per a continuar millorant en el formulari de contacte. Gràcies per ajudar-nos a millorar!